23 inwestycje na drogach wojewódzkich o wartości ponad 187 mln złotych zaplanowano w tym roku w województwie opolskim. Zbudowana będzie m.in. obwodnica Malni i Choruli, rozbudowana zostanie obwodnica Dobrodzienia, a przebudowywana droga z Opola do Namysłowa.

Jedną z pierwszych planowanych dużych inwestycji w tym roku będzie budowa obwodnicy Malni i Choruli.  – To rekordowy rok na drogach wojewódzkich. Planujemy wyremontować łącznie około 50 kilometrów. Obwodnica Malni i Choruli jest od dawna oczekiwana, mieliśmy kilkanaście miesięcy prowadzony przetarg, który ostatecznie został rozstrzygnięty  – mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.  Ciekawostką jest to, że będzie ona budowana w technologii betonowej. Połączy jedną z najnowocześniejszych cementowni Europy z autostradą, odsuwając ruch ciężarowy od podopolskich miejscowości.

Inne większe planowane inwestycje to dokończenia obwodnicy Dobrodzienia oraz remont drogi między Opolem a Namysłowem. Rozbudowa obwodnicy Dobrodzienia to dobra informacja dla mieszkańców, ponieważ dzięki temu zostanie zminimalizowany do minimum ruch samochodów ciężarowych w centrum miasta i obok tamtejszego rynku.   – Jest to ruchliwa trasa Gliwice-Olesno. Mieszkańcy bardzo narzekali na ruch tranzytowy biegnący tuż obok starego miasta. Inwestycja ta połączona będzie z początkiem budowy obwodnicy Myśliny – dodaje Szymon Ogłaza.

–  Droga z Opola do Namysłowa to jeden z najważniejszych traktów komunikacyjnych w województwie, a jednocześnie połączenie z południem Wielkopolski i wschodnią częścią Dolnego Śląska. Po zakończeniu obwodnicy Czarnowąsów i budowie mostu w Krzywej Górze czas na następne etapy prac – odcinki Ładza-Pokój oraz Biestrzykowice-Jastrzębie – mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje nie tylko duże inwestycje drogowe, ale również prace modernizacyjne poza głównymi szlakami komunikacyjnymi. – Takie miejsca – oddalone od większych ośrodków – są dla nas bardzo ważne, a o łączących je drogach musimy pamiętać  nie tylko w sytuacjach kiedy główne ciągi komunikacji są zablokowane i trzeba wyznaczyć trasy alternatywne. Dbamy o bezpieczeństwo i komfort mieszkańców tych miejscowości. Na te prace przeznaczymy ponad 44 mln złotych – dodaje Bartłomiej Horaczuk. Remontowane będą drogi m.in. w:  Przylesiu, Pietni, Rzepcach, Nowej Cerekwi i Pogórzu.

Ważne są także inwestycje, które poprawią atrakcyjność turystyczną Opolszczyzny. Za 2 lata z Prudnika będzie można rowerem bezpiecznie dojechać do Zamku w Mosznej.

– To jedna z wizytówek turystycznych region, a piękny zamek i park wymagają komfortowego i bezpiecznego dojazdu. W związku z tym na ok. 2,5 km drogi przebudujemy nawierzchnię, skrzyżowania i całą infrastrukturę. Przy drodze powstaną nowoczesne chodniki i ścieżki rowerowe – dodaje Szymon Ogłaza.  Inny remont wpływający na atrakcyjność turystyczną, to droga między Białą a Prudnikiem. Również w trakcie tej inwestycji wybudowanych zostanie 6 kilometrów drogi rowerowej.

PW